Energia-alan asiakaspalvelussa tärkeintä on olla saavutettavissa ja läsnä

Äkillisten muutosten aikana ihmisten vanhat ja tutut toimintatavat muuttuvat ja luotettavan tiedon tarve korostuu. Energia-alan myllerrys näkyy myös asiakaspalvelukanavien kävijämäärissä. Haminan kaasuklusteriin kuuluva Haminan Energia panostaakin nyt vahvasti omaan asiakaspalveluun ja pyrkii auttamaan asiakkaitaan epävarmojen aikojen yli.

Haminan Energian myyntipäällikkönä toimivan Tuomas Uskin tehtäväkenttää voi luonnehtia moninaiseksi ja mielenkiintoiseksi – mutta samalla myös melko haastavaksi. Tuomas vastaa Haminan Energian asiakaspalvelusta. Työnkuvaan kuuluu palveluprosessien ja tuotteiden kehittämistä, erilaisia projekteja, ja myynnin tukitoimia. ”Jokainen päivä on erilainen. Ja vaikka työ on mielenkiintoista, pähkinöitä riittää purtavaksi. Ala on nyt täynnä uusia haasteita”, toteaa Tuomas.

Oma asiakaspalvelu tuo joustovaraa

Haminan Energian asiakaspalvelu on palannut muutaman vuoden tauon jälkeen jälleen yrityksen omaan hallintaan. Nyt yhtiöllä on entistä paremmat mahdollisuudet panostaa asiakkaiden kokemukseen ja kehittää asiakkaita palvelevia prosesseja.

Uski kertoo, että analytiikkaa seurataan tiiviisti ja tutkittu tieto auttaa tuottamaan asiakasta kiinnostavaa sisältöä esimerkiksi yrityksen verkkosivulle. Kun vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiin löytyvät helposti ja nopeasti suoraan netistä, ei asiakkaan tarvitse olla yhteydessä enää muissa kanavissa.

Tieto auttaa parantamaan palvelua

Haminan Energia painottaa myös jatkossa asiakasdatan keräämistä. Uusien järjestelmien avulla saadaan kerättyä asiakkaiden toiveita entistä paremmin talteen ja myös palautteiden käsittely tehostuu.

”Kun asiakkaidemme  tarpeet ovat tiedossa, voimme huomioida ne päätöksissä ja kehittää palveluja oikeaan suuntaan. Vuodenvaihteessa käyttöön on tulossa uusia palvelukanavia, kuten esimerkiksi asiakkaiden toivoma WhatsApp”, kertoo Uski.

Haminan Kaasuklusteri toimii asiakkaitaan varten

Kuten Haminan Energian, myös koko Haminan Kaasuklusterin keskiössä on asiakkaan auttaminen hyvässä yhteistyössä. Kaikki toimijat seuraavat jatkuvasti energiamarkkinatilannetta ja pyrkivät reagoimaan aina asiakkaan kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.

Klusterissa tieto kulkee sujuvasti toimijoiden välillä ja missiona on vastata joustavasti hyvinkin erilaisten asiakkaiden tarpeisiin. Yritysten energiaratkaisut räätälöidään yhdessä asiakkaan kanssa. Näin varmistetaan, että energia-asiat palvelevat optimaalisesti asiakkaan liiketoimintaa.

”Positiiviset palautteet lämmittävät myös tekijöiden mieltä. Teemme parhaamme, että asiat olisivat mahdollisimman hyvin”, summaa Uski.

Lisätietoja:

Tuo­mas Uski
044 565 0761
tuomas.uski@haminanenergia.fi